Jak zaručeně nemít ŽÁDNÝ pokrok v jazyce

Jedna moje klientka má lekce angličtiny se mnou a také u nich v práci s lektorkou, kterou jí vybrala a hradí firma. Celý školní rok mívala 1x týdně lekce u mě a 1x týdně v práci. Na konci školního roku proběhlo vyhodnocení, jak moc se posunula, a to jak se mnou, tak v rámci lekcí v práci.

VÝSLEDEK? U mě pokrok obrovský a v práci NULOVÝ!


A teď jak je to možné? 

Ne nejde o to, že by lekce se mnou byly nejlepší na světě a lekce s druhou lektorkou v práci špatné. V každé z těchto spoluprací měla klientka trochu jiné zaměření a obojí ji posouvalo v její angličtině dál.

Hlavním problémem je způsob vyhodnocení pokroku!!!

V práci proběhlo vyhodnocení pokroku jen teď na konci školního roku. A to jediným způsobem. TESTEM. Doplňovacím testem, který se týkal gramatické správnosti. Výsledkem bylo, že je moje klientka stále na úrovni A2, což byla už na začátku školního roku. Jestli je tam posun v bodech neví. Prostě jen zaškatulkování do úrovně. Nulový feedback od lektorky. Nulové vyhodnocení schopnosti mluvit.

V rámci mých lekcí je pokrok obrovský. Jednak děláme vyhodnocení malých kroků průběžně už během spolupráce. Zvědomujeme si každý podařený krok mimo komfrotní zónu. Klientka začala v práci mluvit anglicky více a více a začala se u toho cítit mnohem více v pohodě. Postupně zvládla s dalším kolegou v angličtině pohovor nového zájemce o práci i propuštění jiného. Anglicky už komunikuje několikrát týdně a necítí se ve stresu. 

Stalo se to, že se jí SPNIL JEJÍ JAZYKOVÝ CÍL. Tím bylo začít používat angličtinu sebevědomě v práci, Reálně komunikovat. Nenechat za sebe jednat kolegy. Zvládnout říct, to potřebuje. 


A já se ptám… kdy už??? Kdy už přestaneme na výuku cizích jazyků pohlížet jako přemět, který se dá naučit a otestovat. Kdy už se začneme více soutředit na to, jak jazyk začít POUŽÍVAT V REÁLNÉM ŽIVOTĚ místo toho, abychom se ho pořád jenom „učili“ a soustředili se na chyby?

Tento článek by podle jeho názvu naváděl k tomu, že se jedná o neúspěch mé klientky. Tak tomu ale není. Jedná se o obrovské a přetrvávající selhání vzdělávacího systému. Ten neovlivním. Co můžu ovlivnit, je to, jak k výuce jazyků přistupuji já jako lektorka a jazyková koučka, co jako podnikatelka sdílím v online světě a v neposlední řadě tím, co předávám svým dětem. Tato generace totiž už není ochotná dělat věci jen proto, že se tak dělat „mají“, pokud jim to nedává žádný smysl. A já jim fandím.

Pokud byste potřebovali pomoct s vaší angličtinou tak, abyste ji mohli začít reálně používat, místo toho, abyste se ji donekonečna učili, ozvěte se mi. TEĎ je ta nejlepší chvíle rezervovat si své místo na nový školní rok. Budu se těšit!

Kurzy angličtiny

Jazykový koučink angličtiny

Jako lektorka angličtiny a certifikovaná jazyková koučka pomáhám druhým objevit jejich vlastní cestu k jazykům. Co to znamená? To znamená, že jdeme zevnitř ven. Nejdříve se podíváme dovnitř sebe, jací jsme, jaké máme předpoklady k učení a jaký aktuálně žijeme životní styl a teprve potom se podívám kolem sebe, co za způsoby a metody učení se nabízí. Jsem autorkou praktického průvodce Navigace k objevení vlastní cesty k jazykům, motivačního manuálu Jak zatočit s pocitem „Já se ten jazyk nikdy nenaučím" a online kurzů Jazykový restart a Jak se učit slovíčka. Můj příběh si přečtěte zde >>